DSC03863Peđa je već sjedio na bitvi mola kad smo ga došli pokupiti. Stajajući na pramcu broda, srce mi je lupalo kao ludo. Njegov iznenadni dolazak u Dubrovnik, donio je novi val sreće, sjajnih ideja i uživanja. Peđa ima velikih sklonosti prema avanturama, otkrivanju novih prostora i istraživanje nepoznatog, što je pokazivao još u ranom djetinjstvu. Poslovno putovanje u London, koje mu je iskrslo, pobudilo je viziju o dolasku na brod. Obožava more i brodove, tim više što i sam planira, jednog dana krstariti na velikoj jedrilici. Moj suprug i ja s nestrpljenjem smo očekivali njegov dolazak. Tog trenutka sve naše emocije slile su se u snažan zagrljaj i stisak ruke.

DSC03860Vrucina I velike temperaturne razlike između Londona i Dubrovnika, primorale su ga da se što prije raspakira i smjesti u kabinu. Nije krio svoje uzbuđenje vidjevši nas i brod i ne gubeći vrijeme ubrzo se, zajedno sa ocem, našao u muškom svijetu kojeg samo oni mogu razumijeti. Dimilo se iz kubanskih tompusa, koje je Peđa donio sa puta, kao u indijanskom logoru. Nedostajao je samo vigvam i perje na glavi. Dok sam u kuhinji pripremala večeru, uživala sam u tom prizoru, gledajući ih tako drage, nasmijane i raspoložene, sa tim “umri muški” šarmom.

DSC03858Veče smo proveli u Uvali Sunj, na Otoku Lopud, nedaleko Dubrovnika. * Uživajući u morskim ludostima, bila sam sretna gledajući našeg sina tako opuštenog, što je rijetka prilika. Peđa ima puno posla i nisam se iznenadila obavezama koje je donio sa sobom na brod. Sjedeći u kokpitu, dugo smo pričali o svemu te otišli na spavanje.

Pošto smo bili jako kratki sa vremenom, sutradan smo odlučili ponovno isploviti na Otok Šipan, znanog kao oaza ladanja dubrovačke vlastele. Oduševilo nas je saznanje da je Šipan ušao u Guinnessovu knjigu kao otok s najviše maslina u odnosu na svoju veličinu i broj stanovnika.

Otok je također poznat po starom ljetnikovcu obitelji Stjepanović-Skočibuha. Peđa je uživao u ovoj oazi mira i ljepote. Ručali smo u obližnjem restoranu dok smo veće proveli šetajući obalom mora.

Ljetnikovac_Suđurađ SIPANSlijedećeg jutra isplovili smo prema ACI marini Dubrovnik gdje smo rezervirali vez za dva dana kako bi se svi zajedno upoznali sa starim gradom prije Peđinog odlaska.

DSC03865Tokom plovidbe Peđa je želio vidjeti level naše spremnosti u slučaju težih situacija i nepogoda na moru. U vožnji, odjednom je skočio usred ničeg u more i viknuo “čovjek u moru”. U prvom trenutku ostali smo zbunjeni i nismo znali u čemu je stvar ali brzo smo došli sebi te prišli proceduri spašavanja. Moram priznati bilo je jako uzbudljivo i efikasno, a posebno zato jer smo primjetili veliki brod koji je plovio u pravcu Peđe. Završni dio spasavanja, omotavanje u deku, Peđa je preskočio zbog velike vručine. Naš sin je bio jako ponosan na nas i rezultate koje smo pokazali. Također nas je upoznao sa još nekim oznakama na ploteru koje se mogu primjeniti za lakše pretraživanje mjesta nesreće na moru.

DSC03951To popodne, dok je Peđa rješavao svoje obaveze, moj suprug i ja, iskoristili smo za uređenje i pripremu broda za naše daljnje putovanje.  Marina je smjestena u Rijeci Dubrovačkoj i obuhvaća šire područje toka rijeke Omble. Na mjestu izvora rijeke, koja se spaja sa morem, ispod velikih stijena, vinograda i maslinika, u dolini mira smjestio se Rožat.

DSC03964Crkvica na brdu, koja se vidi iz marine, privukla mi je pozornost, pa sam ustala rano ujutro i spremila se za istraživanje dok su moji slatki borci za muška prava, spavali.

DSC03948Put do Crkve Vele Gospe vodi preko mosta uz glavnu cestu, a potom u brdo, usko prolazeći uz stare kamene kuće. Uz crkvu nalazi se staro groblje odakle se pruža predivan vidik na Rijeku Dubrovačku I

marinu.  Na povratku, uz rijeku Omblu gledala sam ribare koji su grabljama vadili zelene alge i njima punili vrše i pripremali se za ribolov.

Bilo je osam sati kad sam se sretna vratila na brod. Posle doručka spremili smo se za novu avanturu po Dubrovniku.

Na glavnoj cesti pred marinom hvatali smo autobus kojim smo se odvezli na Pile, do centra. Odmah po izlasku iz autobusa, zaokupio nas je pogled na veličanstvenu

DSC03869zavjesu zidina koje okružuju mermerne ulice i barokne zgrade starog grada. Svi skupa bili smo impresionirani crkvama, manastirima i muzejima sa fino isklesanim kamenom koji podsjećaju na burnu povijest i umjetničku tradiciju. Placa, ili šetalište popularno zvano Stradun, predstavlja kičmu grada i mješavina je kafića i

DSC03879prodavaonica sa spomenicima izuzetne ljepote. Moj suprug je uživao u osvježenju, pijući hladnu vodu sa jedne od fontana koje se nalaze na Stradunu. Pogled preko bedema sa najviših građevina je savršen što ga u istom trenutku čini nestvarnim. Evropski pjesnik Lord Bajron nije pogriješio kada je proglasio Dubrodnik biserom Jadrana.

DSC03877Uživali smo u svemu tome uz top raspoloženje usprkos vrućini koja nas je pratila.

Kad smo stigli do stare gradske luke, iz koje svakih petnaest minuta isplovljavaju brodovi za Otok Lokrum, usprkos tamnim oblacima koji su se nadvili nad grad noseći kišu i grmljavinu, odlučili smo posjetiti taj park prirode.

richard I Lavljeg Ssrca

Po legendi, baš na Lokrumu, spas od brodoloma našao je Richard I. Lavljeg Srca, vraćajući se s križarskog pohoda iz Palestine. Zavjet po kojemu će, ako se spasi, izgraditi crkvu na mjestu spasenja, djelomično je ispunio. Spasio se iskrcavši se na Lokrumu, ali je na molbu Dubrovčana pristao da crkva bude sagrađena u samom Gradu, umjesto na otoku.

DSC03897Kupili smo karte za brod koji je bio spreman za pokret. Posada broda je s osmijehom dočekivala putnike. Brod je plovio prema otoku nepunih petnaestak minuta. Doimalo se nedovoljno za upijanje ljepote koja je promicala pred očima.

DSC03900Na Lokrumu smo se kupali, šetali i ručali u vrlo ugodnom restoranu. Predivni paunovi mogli su se vidjeti svuda po otoku. Nisu nedostajali ni prometni znakovi zabrane, kao što je ovaj kojeg vidite na slici. Ako pušite cigaretu, očito je da ste dobrodošli u park prirode Lokrum.

DSC03919Odjednom se kiša naprosto spustila na otok. Ubrzo se stvorila velika kolona posjetioca koji su čekali na ukrcaj za Dubrovnik.

DSC03933Na povratku htjeli smo popiti kafu i pojesti kolač. Peđa obožava krempite koje, na žalost nismo uspijeli naći niti u jednom od restorana i kafića. U želji da ga usrećim, odlučno sam ušla u obližnji supermarket, kupila sve sto mi treba. Te iste veceri pred Peđom je bila servirana tacna puna krempita. Bio je presretan kao malo dijete. Čisto sam ga uživala gledati.

krempitaIako nismo htjeli, vrijeme je neumorno prolazilo. Došao je i dan Peđinog odlaska. Bilo je zaista kratko i slađe od krempite. Svaki trenutak proveden sa našom djecom predstavlja nam veliko zadovoljsvo i sreću u životu. Teško nam je bilo gledati njegov odlazak ali ostala je nada i radost našeg ponovnog susreta na Karibskim otocima. Oprostivši se od Peđe, istog popodneva isplovili smo iz Dubrovnika prema Cavtatu, posljednjoj luci u Hrvatskoj kako bi obavili carinsku proceduru i isplovili prema Crnoj Gori.